Transportatorii, despre noul Cod Rutier: „Sancțiunile propuse sunt abuzive”

Transportatorii, despre noul Cod Rutier: Sancțiunile propuse sunt abuzive
Publicat: 20/09/2013, 11:37
Actualizat: 24/03/2019, 01:54

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră abuzive sancțiunile propuse în proiectul noului Cod Rutier și cere modificarea acestora, precum și introducerea de măsuri care să stabilească responsabilități și pentru pietoni și autoritățile care administrează drumuri, informează Mediafax.

UNTRR solicită în acest sens o reexaminare a cuantumului amenzilor și a sancțiunilor complementare propuse prin proiectul Codului Rutier.

„Sancțiunile propuse prin proiectul de Ordonanță de Urgență sunt abuzive, întrucât se propun amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează valoarea a 20 de salarii, în condițiile în care salariul minim garantat în plată este de 800 lei. Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancțiunile să fie progresive și proporționale”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Potrivit sursei citate, proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru șoferii profesioniști, având în vedere că sancțiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile și dacă nu se face dovada achitării amenzii contravenționale, între 120 și 180 de zile pentru depășirea vitezei și până la 5 ani ca sancțiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul unei persoane, când instanța de judecată sau procurorul a dispus neînceprea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi penale, achitarea ori încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancțiuni administrative).

„Pentru o soluționare rapidă, UNTRR propune o dezbatere publică în acest sens, luând în considerare impactul aplicării sancțiunilor propuse asupra conducătorilor auto, și solicită elaborarea unui proiect de responsabilizare a tuturor participanților la trafic (atât educarea comportamentului conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliștilor cât și sporirea gradului de implicare a autorităților). De asemenea, se dorește punerea în discuție a procesului de îmbunătățire a factorilor ce influențează siguranța rutieră (pașii care trebuie parcurși pentru o infrastructură mai sigură, pentru străzi fără trafic agresiv și pentru creșterea siguranței mediului lateral al drumurilor)”, se menționează în comunicat.

Reprezentanții transportatorilor apreciază că șoferii profesioniști sau amatori nu pot fi considerați responsabili unici pentru siguranța rutieră din România și de aceea solicită amendarea proiectului de act normativ în scopul introducerii în context a îndatoririlor și răspunderii pietonilor (în caz de nerespectare a regulilor de circulație sau de semnalizare necorespunzătoare), precum și a autorităților și instituțiilor publice care au în administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje pietonale sau la nivel cu cale ferată (în caz de nefuncționare sau funcționare defectuoasă).

„Menționăm că UNTRR a solicitat autorităților crearea unui sistem de monitorizare a încasării amenzilor aplicate străinilor, pentru a se înceta discriminarea românilor la ei acasă și considerăm că acest aspect trebuie soluționat prin modificările ce pot fi aduse la OUG 195/2002. Având în vedere cele de mai sus și ținând cont de importanța acestui act normativ pentru evoluția ulterioară a domeniului pe care îl reprezentăm, UNTRR solicită Guvernului să demareze proiecte de educație rutieră și campanii de conștientizare socială, care să aibă ca obiectiv principal instruirea participanților la trafic în scopul sporirii siguranței rutiere”, mai arată transportatorii.

Aceștia solicită, totodată, creșterea numărului de controale în trafic precum și creșterea profesionalismului organismelor implicate în formarea profesională cu mențiunea că rolul autorităților trebuie să fie preventiv și nu reactiv.

UNTRR este o organizație profesională, având 13.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Noul Cod Rutier se află în dezbatere publică și ar urma să fie aprobat de Guvern săptămâna viitoare.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cum a ajuns „Regele Cripto” al Canadei, care trăia în vile de lux și conducea...
Locul din România care se află pe un munte de aur! Legenda, izvorâtă din vremea...
Prima reacție milionarului Dorin Mateiu, bărbatul de 57 de ani care s-ar iubi cu Simona...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Bizara poveste a lui Kaitlin. Logodnicul ei a făcut infarct în ziua nunții, iar apoi...
Stațiunea din România care rivalizează cu Thailanda. Puțini turiști au auzit de ea, dar este...
Care este cea mai sănătoasă carne din lume, potrivit experților în nutriție. Surpriza de pe...
Au străbătut mări şi ţări pentru fântânile arteziene din Capitală. Reacţia unor turişti străini când...
O cunoscută influenceriță și-a pus sora geamănă să o înlocuiască la serviciu pentru a putea...
O navă cu 11 persoane la bord s-a scufundat în Marea Neagră. Trei marinari sunt...
Cum arată casele vedetelor din România. Vlăduţa Lupău, Cătălin Măruţă sau Andreea Marin au investit...
Pe ce șosele îți trebuie rovinietă? Este obligatorie pe DN-urile ce trec prin localitate?
Robotul chirurgical de la Sony a efectuat cusături pe un bob de porumb
A fost GĂSIT un alt PĂMÂNT? Cât de aproape se ASCUNDE PLANETA?
Interdicție pentru toți șoferii din România. Este ilegal. Te alegi cu dosar penal
Cum îmbunătățești semnalul Wi-Fi. Locul din locuință unde modemul are cel mai bun randament
Ce cadou a putut să îi facă un mire proaspetei sale soții, în noaptea nunții....
Ce poți face dacă ai o soră geamănă? O trimiți la muncă în locul tău!...
Virginia, întrebare neașteptată pentru Patrick: „Patrick, îți pare rău că m-ai chemat la camera roșie?”
Cine este celebrul artist care s-a iubit cu femeia căreia i-a cântat la nuntă?! Cântăreţul...
BANCUL ZILEI. Bulă e cu o tipă în pat. Gagica: - Bulă, ai un clopoțel...
Vidrele de mare folosesc unelte pentru a avea acces la pradă mai mare și pentru...
×